Nwt..

Han måste shoppa för 100 000 kronor

MUNKFORS/KARLSTAD: "Bara att köra"

Jonas Pettersson från Munkfors har nog vunnit drömvinsten enligt många. Genom en tävling i radiokanalen Rix FM vann han 100 000 kronor att shoppa för. Haken – han måste handla upp allt på bara tre timmar.

Shoppingen sker på Mitt i City i Karlstad.

– Jag har varit dit och rekat lite, så om jag springer bra ska det nog gå att handla upp pengarna, säger en förväntansfull Jonas.

Skor, kläder, tv-spel och en dator är några av sakerna Jonas hoppas hinna handla. Eventuellt blir det också några saker till sina föräldrar. Han förstår att vinsten är en dröm för många.

– Det är väldigt mycket pengar. Självklart ska det bli jätteroligt, jag förstår om många är avundsjuka, säger han.

Han har redan tänkt ut vissa butiker som han ska besöka. Taktiken är att ta sådana som ligger nära varandra och att inte prova för mycket.

– Jag vet mina storlekar och har ganska bra koll på butikerna nu tycker jag. Det är bara att köra.

Shoppingutmaningen går av stapeln på söndag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna

"En vän är den som vet allt om en och ändå fortfarande tycker om en"

RSS 2.0